Kaartproblemen? Gegevens aanpassen? We helpen graag verder!

Hoe kunnen wij je verder helpen?

Mobiel Tanken met XTRA

Ik wil graag tanken met de XTRA-app. Hoe begin ik eraan?

Download gratis de Xtra-app via Google Play of de Apple Store. Hebt u de app geïnstalleerd en bent u ingelogd? Selecteer dan het ‘tanken’-icoontje op het beginscherm van de app en volg de instructies.
Kan ik mijn gekoppelde toestellen verwijderen?

Ja, dit kan zowel via de Xtra-app als via uw online Xtra-profiel. Op de website kan u alle gekoppelde toestellen verwijderen. In de app kan u alleen het toestel ontkoppelen dat u op dat moment gebruikt.
Kan ik na het tanken met de XTRA-app een ticket krijgen aan de terminal?

Neen. Aangezien u bij het mobiel tanken geen terminal gebruikt, is het ook niet mogelijk om aan de terminal een ticket te printen. Het overzicht van uw laatste mobiele tankbeurt vindt u wel in uw Xtra-app. De tankbeurt is vanaf de volgende dag ook terug te vinden in de tankhistoriek van uw online Xtra-profiel.
Ik wil de XTRA-app blijven gebruiken, maar wil er niet langer mee tanken. Hoe blokkeer ik de mogelijkheid tot mobiel tanken zonder het tanken/betalen met de XTRA-kaart onmogelijk te maken?

Om enkel het mobiel tanken te blokkeren, kan u de koppeling tussen uw toestel(len) en uw Xtra-account ongedaan maken in uw online Xtra-profiel. Zonder koppeling tussen toestel en Xtra-account kan u niet langer mobiel tanken.
Ik tank al maanden met de XTRA-kaart en heb alle stappen doorlopen om te kunnen tanken met de XTRA-app. Toch wordt mijn aanvraag bij het selecteren van een (vrije) pomp altijd geweigerd.

Hebt u de Xtra-app pas voor het eerst gebruikt op de dag waarop u ook voor het eerst mobiel wilde tanken? In dat geval is een mobiele tankbeurt nog niet mogelijk. Bij een poging op een volgende dag zou dit probleemloos moeten werken – op voorwaarde dat u voldoet aan alle voorwaarden. Contacteer onze klantendienst indien het probleem zich blijft voordoen.
Ik sta aan een DATS 24-station en selecteerde ‘Tanken’, maar de XTRA-app vindt geen station?

U bevindt zich waarschijnlijk niet dicht genoeg bij het station of de locatie van uw smartphone is niet accuraat genoeg. Zet de locatiebepaling van uw smartphone op de hoogste nauwkeurigheid en schakel ook scannen voor wifi in om een correcte smartphone-locatie te kunnen bepalen. Rij indien mogelijk dichter naar het DATS 24-station en probeer opnieuw.
Ik bevestigde per vergissing het verkeerde pompnummer. Kan ik nog annuleren?

Na het bevestigen van het pompnummer is de aanvraag verstuurd. Net zoals bij een vergissing op de betaalterminal moet u het tankpistool aan de geselecteerde pomp uithaken en opnieuw inhaken om de tankbeurt te annuleren. Nadien kan u opnieuw proberen.
Kan ik met mijn XTRA-account op meerdere toestellen gebruik maken van de mobiele tankfunctie?

Ja, dat kan. Als u beschikt over de login en het wachtwoord voor de app, en als de toestellen succesvol gekoppeld zijn aan uw account, kan u de Xtra-app gebruiken om te tanken. Pas op: de wekelijkse tanklimiet voor uw account blijft gelden. Het is bovendien niet mogelijk om met hetzelfde account tegelijkertijd op meerdere toestellen te tanken.
Moet ik tijdens het mobiel tanken mijn pincode ingeven?

Neen, voor mobiel tanken hebt u de pincode van uw Xtra-kaart niet nodig. Het paswoord dat u gebruikt voor uw login op de Xtra-app zorgt in combinatie met de koppeling van uw toestel aan uw Xtra-account voor voldoende beveiliging. Het is natuurlijk sterk aangeraden om uw smartphone te beveiligen met een toegangscode, een vingerafdruk, gezichtsherkenning ...
Mijn XTRA-kaart is geblokkeerd, kan ik nog tanken met de XTRA-app?

Zolang alleen uw Xtra-kaart geblokkeerd is en uw betaalfunctie nog actief is, kan u blijven tanken met de Xtra-app (als u voldoet aan alle voorwaarden). In sommige gevallen wordt samen met de Xtra-kaart echter ook de betaalfunctie geblokkeerd. U kan dit nagaan in uw online Xtra-profiel.
Ik heb net getankt met de XTRA-app, maar vind de tankbeurt niet terug in de tankhistoriek.

De tankbeurt is wel degelijk geregistreerd maar is pas vanaf de volgende dag zichtbaar in de tankhistoriek van uw Xtra-profiel.
Hoe koppel ik mijn toestel?

U koppelt uw toestel aan uw Xtra-account door in de app een verificatiecode aan te vragen. Die ontvangt u via e-mail. Nadat u die verificatiecode hebt ingegeven, is het toestel gekoppeld aan uw account.