Vind het antwoord snel.

  • Meest bekeken vragen over tanken en laden

     
    Ik wil een ontbrekende factuur opvragen.

    Je kan duplicaten van facturen met de DATS 24-tankkaart opvragen bij DATS 24 Professional. Stuur een mail naar info@dats24.be en vermeld de factuurdatum van de ontbrekende factuur in je mail. Indien je een factuur wenst van een transactie met een bankkaart moet je je bankkaart hiervoor registreren. Dit kan je hier doen.

     
    Ik tank met bankkaart en wens mijn facturen via mail te ontvangen.

    Indien je een factuur wenst van een transactie met een bankkaart moet je je bankkaart hiervoor registreren. Dit kan je hier doen.

     
    Mijn DATS 24-tankkaart werd geweigerd aan de betaalterminal.

    Je kaart of dossier is waarschijnlijk geblokkeerd. Mogelijk heb je een bepaalde limiet bereikt. Neem contact op met onze klantendienst voor meer informatie.

     
    Ik wil dag-, week- of maandlimieten instellen per tankkaart.

    Vul je aanvraag hier in. Opgelet: dit kan enkel bij tankkaarten voor professionele gebruikers.

     
    Kan ik met mijn DATS 24-laadpas ook bij andere operatoren laden?

    Jazeker! Je kan bij verschillende operatoren binnen Europa laden met de DATS 24-laadpas, bijvoorbeeld in Duitsland en Nederland. Zo heb je met onze laadpas toegang tot een internationaal, groeiend netwerk van zo'n 244.000 laadpunten. Met je DATS 24-laadpas laad je voor € 0,64/kWh aan de DATS 24-laadpalen (max. 22 kW) en € 0,83/kWh aan onze DATS 24-snelladers (hoger dan 22 kW). Laad je met je DATS 24-laadpas bij een andere aanbieder, dan vind je de toegepaste prijzen (incl. roamingkost) op ons Laadpas Platform. Elke operator is verantwoordelijk voor het onderhoud en de beschikbaarheid van zijn laadpunten.

  • Meest bekeken vragen over elektriciteit en aardgas

     
    Wat zijn jullie tarieven?

    Je kan onze tariefkaarten terugvinden via onderstaande links: 

    Je kan de door ons gebruikte parameters (BE_SPOT, TTF en ZTP) voor elektriciteit en aardgas van het vorige en huidige kalenderjaar terugvinden via onderstaande links: 

     

     
    Hoe kan ik mijn voorschotbedrag aanpassen?

    Je kan je voorschotbedrag eenmaal per zes maand binnen bepaalde limieten zelf verhogen of verlagen. Dat doe je via je Xtra-profiel op dats24.be (knop bovenaan rechts op de website). Om toegang te hebben tot je profiel, dien je aan te loggen op je Xtra-account. Je gaat dan naar "Betaalinstellingen energie" en daarna klik je op "Pas voorschotbedrag aan".

    Wil je binnen de zes maand een bijkomende aanpassing doen aan je voorschotbedrag of wil je je bedrag aanpassen buiten de voorziene limieten, dan kan je die aanpassing aanvragen via de link onderaan op dezelfde pagina "Vraag wijziging voorschotbedrag aan".

    Geef daarbij ook de reden op waarom je een extra aanpassing wil (bv. installatie zonnepanelen). De klantendienst evalueert daarop je vraag en stuurt je een antwoord toe.

     
    Wat is de status van mijn contract?

    Je kan op elk moment je contract nakijken op je Xtra-profiel via de knop rechts bovenaan op de website. Om toegang te hebben tot je Xtra-profiel, moet je ingelogd zijn op je Xtra-account.

     
    Welke stappen moet ik ondernemen om klant te worden bij DATS 24?

    Het beste is te beginnen met een simulatie op energie.dats24.be, waar je enkele vragen over je verbruik beantwoordt of je verbruiksgegevens invult. Op die manier wordt je voorschotbedrag berekend op basis van je ingeschatte of werkelijke verbruik. Als je het resultaat van je simulatie goed vindt, kan je overstappen naar DATS 24. Voor elke nieuwe klant zetten we de volgende stappen:

    1. We verwittigen je vorige energieleverancier dat je (vanaf de aangegeven datum) overstapt naar DATS 24. Dat hoef jij dus niet te doen.
    2. We brengen je distributienetbeheerder op de hoogte van je overstap.
    3. Je distributienetbeheerder stuurt je een bericht om je meterstanden op te vragen.
    4. Op de afgesproken datum start je energielevering door DATS 24.
    5. Enkele weken na je overstap krijg je je eindafrekening van je vorige leverancier.

     

     
    Is het na het invoeren van het capaciteitstarief nog zinvol om zuinig om te springen met energie?

    Dat is zeker nog zinvol, want bij een gemiddeld gezin bepaalt het capaciteitstarief ongeveer 20 % van de totale factuur. Alle andere kosten worden verder berekend op basis van je verbruik (kWh). Minder verbruiken betekent dus nog altijd minder betalen.

  • Staat je vraag hier niet tussen? We hebben meer dan 100 snelle antwoorden handig voor je opgelijst.

  • Spreek je liever iemand aan?

    We staan voor je klaar.
    Bel ons
    02 363 51 52

    Van maandag tot zaterdag: 8 tot 19 u.
    Op zondag en feestdagen: 10 tot 19 u.

    Ons gewoon even bellen gaat handig en snel.

  • Je kan ons ook mailen:

    Waar gaat je vraag precies over?
  • Of stuur ons een bericht via social media: